Appendee

Snel een digitaal programmaboekje voor bezoekers van een evenement maken met Appendee

Met Appendee (voorheen: Twoppy) kun je snel een digitaal programmaboekje (event guide) aanmaken. Je kunt Appendee inzetten voor diverse evenementen zoals een seminar, conferentie, festival, tentoonstelling, pretpark, dierentuin, sportevenement of stadsgids.

Bezoekers kunnen dan via een mobiele website alle relevante en tot de laatste minuut bijgewerkte informatie over het evenement op hun smartphone opvragen. Geografische informatie (plattegrond/kaart), achtergrondinformatie over sprekers, programmaonderdelen, wat speelt er nu, partners en tweets zijn zo binnen handbereik.

Bezoekers kunnen inloggen om hun eigen programma samen te stellen (Wanna go), sprekers en programmaonderdelen te beoordelen (met 1-5 sterren) en contact te leggen met andere bezoekers. Inloggen kan met een Twitter, Facebook, LinkedIn account – of door een Appendee-account aan te maken.

Bezoekers kunnen jouw event guide raadplegen via de mobiele website.

Appendee digitaal programmaboekje voor evenementen

Appendee is een samentrekking van App en Attendee.

Appendee inrichten

In onderstaande video tutorial (7:36) zie je hoe je een twoppy event guide kunt inrichten. Voor Appendee werkt dat ongeveer hetzelfde.

Hieronder leg ik ook de mogelijkheden uit op volgorde van de stappen waar de overzichtelijke interface je doorheen leidt.

Twoppy interface

Tips:

  • Je kunt andere mensen die een account hebben aangemaakt beheerder (administrator) maken. Zo kun je gezamenlijk inrichten.
  • Als je tijdens het inrichten vragen hebt dan kun je die stellen via de Feedback-knop rechtsbovenin. Mijn ervaring is dat je snel een goede (Nederlandstalige) reactie krijgt.

Event info (algemene informatie)

Appendee vraagt wat algemene gegevens met betrekking tot het evenement zoals de naam, omschrijving, start- en einddatum plus fysiek adres. Je kunt ook links opgeven naar je website en social media profielen (Twitter, Facebook, LinkedIn). Je kunt zelf bepalen onder welke URL jouw evenement beschikbaar komt (tenzij deze al bezet is natuurlijk).

Met het Event- en performer type (Conference, Museum, Zoo etc) stel je het icoon van de uitvoerenden in op respectievelijk Speakers, Objects, Animals. Het aantal bezoekers helpt de benodigde capaciteit van de servers in te schatten. De tijdzone zorgt ervoor dat programmaonderdelen in het juiste tijdsverloop te volgen zijn op de telefoon van de gebruiker.

Maps (plattegronden)

Met een plattegrond van het evenement kun je in kaart brengen waar de verschillende programmaonderdelen plaats vinden. Een kaart voeg je toe via Google Maps of door een eigen afbeelding van een plattegrond te uploaden. Je kunt meerdere kaarten toevoegen, bijvoorbeeld per verdieping of terrein. Denk naast de fysieke locatie(s) ook aan parkeergelegenheid en haltes voor het openbaar vervoer.

Aan Google Maps voeg je vervolgens locaties toe door adresgegevens of exacte coördinaten in te voeren. Op een eigen plattegrond versleep je de pinnen naar de juiste locaties.

Tip:

  • Voeg een kaart toe die dient als routebeschrijving met parkeerinstructies.

Speakers (sprekers, artiesten of objecten)

Via Speakers kun je sprekers toevoegen met naam, foto (100×100 pixels), korte omschrijving en attachment (bijvoorbeeld een CV). Als de foto’s niet consistent zijn dan ziet het er mooier uit als je ze eerst omzet naar zwart/wit.

Je kunt de sprekers door laten sorteren op alfabet of handmatig in een gewenste volgorde zetten.

Tips:

  • De naam van dit onderdeel in Appendee is afhankelijk van het “Performer type” van het evenement dat je hebt ingesteld onder “Event info”.
  • In de korte omschrijving kun je een URL opnemen naar een website of een profiel op Twitter of LinkedIn.
  • Het is mogelijk sprekers te importeren via .csv: Performer name, About text, Location name

Program (programmaonderdelen)

Via Program voeg je programmaonderdelen toe met naam, afbeelding (100×100 pixels), korte omschrijving, attachment, start- en einddatum. Aan een programmaonderdeel koppel je een of meerdere sprekers en een locatie.

Je kunt de programmaonderdelen laten sorteren op alfabet, datum of populariteit.

Appendee kan programmaonderdelen die geweest zijn automatisch filteren (Only upcoming) of juist alle onderdelen altijd weergeven (All shows).

Tips:

  • In de korte omschrijving kun je een URL opnemen naar bijvoorbeeld een link naar de presentatie of tweets met een hashtag.
  • Je kunt programmaonderdelen importeren via .csv: Start date, Start time, End date, End time, Title, Description, Location Name.
  • Bundel parallele sessies of tracks in een “parent-map”.

Partners

Partners kun je ook toevoegen aan het evenement. Gegevens die je kwijt kunt zijn naam, omschrijving, sponsor type, website en logo.

Je kunt de partners handmatig sorteren in een gewenste volgorde.

Branding (huisstijl)

Het is mogelijk je een eigen huisstijl te gebruiken voor het icoon (75×75 pixels) en het dashboard (320×350 pixels). Het icoon ziet de bezoeker terug als deze de link als bookmark bewaart en in de lijst van evenementen waar events zijn opgesomd. Het dashboard bepaalt de achtergrond van het openingsscherm. Appendee levert een PDF met duidelijke instructies voor grafisch vormgevers mee.

Meer wensen? Neem contact op met Appendee om de mogelijkheden van maatwerk te bespreken.

Publish

Je publiceert de event guide door onder Publish te klikken op de grote rode knop “Publish App Now”. Na publicatie kun je ook gewoon nog wijzigingen doorvoeren of de site weer even offline halen.

Appendee adviseert het programmaboekje vaak en via diverse kanalen onder de aandacht te brengen. Appendee heeft marketing materiaal zoals banners en posters om je op weg te helpen.

Onder Publish vind je ook een QR-code die verwijst naar je website. En je kunt een bericht plaatsen op Twitter, Facebook of LinkedIn om je site onder de aandacht te brengen.

Analytics (bezoekersstatistieken)

Onder Analytics vind je een grafiek met het aantal bezoekers en pageviews per dag terug. Daarnaast telt Appendee het totale aantal bezoekers en pageviews, de gemiddelde tijd die mensen doorbrengen en het aantal pageviews per bezoek.

Verder is er een top lijst met best beoordeelde en meest bekeken spekers en programmaonderdelen.

Ten slotte is er een cirkeldiagram waarin je kunt zien welke mobiele apparaten zijn gebruikt om Appendee te raadplegen (iPod, iPhone, iPad, Android, Windows Phone).

Alternatief voor Appendee

Momice is een alternatief voor Appendee. De naam Momice is afgeleid van de term “Mobile site for MICE” (Meetings, incentives, conferencing, exhibitions). Momice is in meerdere talen en voor een vaste prijs beschikbaar.

2 gedachten over “Snel een digitaal programmaboekje voor bezoekers van een evenement maken met Appendee

    • Patrick Mackaaij schreef:

      Twoppy is hernoemd naar Appendee. Aan de pricing te zien begint de prijsstelling nu inderdaad bij €599. Ik heb het artikel hierop aangepast. Er waren in het Twoppy-tijdperk (gratis) mogelijkheden voor maatschappelijke organisaties, dus als je daaronder valt kun je eens polsen wat de mogelijkheden zijn.

Geef een reactie

Je reactie verschijnt pas na goedkeuring. Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.