mensen uit je netwerk volgen

Op de hoogte blijven van interessante personen of onderwerpen

Over familie, vrienden, kennissen en (ex)collega’s is veel informatie beschikbaar op internet. Denk aan profielen op sociale netwerken zoals Facebook, LinkedIn, Twitter en Google+ maar ook artikelen en andere webpagina’s.

Er zijn tools die je op de hoogte houden van interessante wijzigingen en publicaties. Van mensen uit je netwerk tot beroemdheden. Op berichten met je eigen naam of onderwerpen die je interesseren kun je zelfs nog iets dichter gaan zitten.

mensen uit je netwerk volgen
© Kurhan

Newsle volgt mensen in het nieuws

Newsle houdt een oogje op het nieuws. Je krijgt een mailtje op het moment dat een contactpersoon van Facebook of LinkedIn in het nieuws is.

Newsle

Mensen met wie je niet bent verbonden kun je via Newsle volgen. De frequentie van de berichten kun je instellen, journalisten die je volgt kun je op een lager pitje zetten.

Newsle kan je ook mailen als je zelf in het nieuws bent.

Newsle is 14 juli 2014 overgenomen door LinkedIn en blijft vooralsnog beschikbaar.

Google Alerts of Talkwalker Alerts volgen het web

Voor je eigen naam en onderwerpen die je interesseren zoals namen van bedrijven, merken, concurrenten of evenementen kun je nog iets dichter op de informatie zitten. Hopelijk is het leuk om te zien dat mensen het ergens op het web over je hebben en anders kun je er misschien een positieve draai aan geven.

Met Google Alerts of Talkwalker Alerts kun je trefwoorden in de gaten houden. Je kunt een bericht krijgt zodra er een pagina is geïndexeerd door de zoekmachines, of dagelijks/wekelijks. In plaats van e-mail kun je de meldingen ook via RSS volgen.

Google Alerts

BrandYourself volgt de top 100 van jouw naam in Google

De eerste plek waar mensen gaan zoeken naar informatie over jou is Google. Als je een LinkedIn-account hebt dan staat die in principe op de eerste positie. Zorg dus dat je LinkedIn-profiel op orde is. Als je actief twittert dan is de eerste positie voor je Twitter-account. Ook de auteursprofielen van Google+ scoren hoog. BrandYourself houdt een oogje op de top 100 vermeldingen van jouw naam in Google.

Je kunt per vermelding aangeven of deze positief, negatief of iemand anders is. Positieve links verwijzen naar pagina’s waarop jij snel te vinden bent en die je niet tot last zijn. Negatieve links verwijzen naar pagina’s die je het liefst ziet verdwijnen. Beschouw pagina’s die een naamgenoot in slecht daglicht stellen ook als negatieve links.

BrandYourself

BrandYourself analyseert je links en geeft je tips om positieve resultaten beter te laten scoren in Google. Bijvoorbeeld door social media of blogs te gebruiken of beter in te zetten. Of een BrandYourself-profiel aanmaken welke geoptimaliseerd is voor vindbaarheid (SEO). In de gratis versie verschijnen er advertenties op je profiel en krijg je slechts informatie over de laatste drie bezoekers.

Tegen betaling kun je meer dan drie links laten analyseren, een eigen domeinnaam koppelen aan je BrandYourself profiel en daar bezoekersinformatie over verzamelen.

Je kunt ook een concierge inhuren die voor jou zorgt dat positieve resultaten hoger scoren in Google – en je negatieve lager. BrandYourself doet dit “100% White Hat” – dus zonder trucjes die zoekmachines afstraffen.

Geef een reactie

Je reactie verschijnt pas na goedkeuring. Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *