Meer klanten met affiliate marketing in 60 minuten

Meer klanten met affiliate-marketing

Affiliate-marketing is een vorm van internetmarketing waarbij bedrijven (adverteerders) partners (publishers) belonen met commissie bij de verkoop van producten of diensten. Publishers brengen de producten en diensten van adverteerders aan de man via bijvoorbeeld een blog, website, nieuwsbrief of social media-accounts.

Met affiliate-marketing adverteren adverteerders op voor klanten vertrouwde websites. De adverteerder lift mee op artikelen die een publisher al schrijft. De grotere zichtbaarheid van de adverteerder vergroot de kans dat klanten voor de adverteerder kiezen. Zo is het ook een win-win-sutatie: de adverteerder kan iets verkopen, de publisher verdient er wat aan en de klant heeft gevonden wat hij zocht. De klant betaalt dezelfde prijs – de commissie gaat van de winst van de adverteerder af.

In het boek “Meer klanten met affiliate marketing in 60 minuten” belicht auteur Jennifer Kok affiliate-marketing vanuit de optiek van zowel een publisher als adverteerder. Het boek maakt deel uit van de 60 minuten-serie waaraan Uitgeverij Haystack samenwerkt met Frankwatching.

Jennifer vertelt dat bedrijven na SEA en displaymarketing het meest aan affiliate-marketing uitgeven. Zij verwacht dat affiliate-marketing nog groter gaat worden. Haar boek helpt affiliate-marketing op de kaart te zetten.

Hoewel je soms wat onnodig jargon tegenkomt leest het boek makkelijk weg. Het boek behandelt de verschillende aspecten van affiliate-marketing zowel vanuit het perspectief van de adverteerder als de publisher in een keer door wat verwarrend kan zijn.

Lees verder…

GeenPeil - Theo de IT-er

Met GeenPeil kun je de komende vier jaar je stem nog bijstellen

Eigenlijk was ik wel klaar met de verkiezingen. Maar er is een interessante partij die bij mij uit beeld verdwenen was. GeenPeil is een partij die ICT op een interessante manier gaat inzetten. Met GeenPeil kun je de komende vier jaar je stem bijstellen. Je kunt per onderwerp zelf meepraten en -sturen. Of automatisch per thema meestemmen op een politieke partij, bijvoorbeeld op zorg met de Pvda en voor financiën met de VVD.

Lees verder

https

Maak je website veilig en toekomstbestendig met HTTPS

HTTPS is belangrijk voor een veilige en toekomstbestendige website. In dit artikel leg ik met achtergrondinformatie uit waarom HTTPS belangrijk is. Om je website op HTTPS te draaien heb je een certificaat nodig. Ik leg uit welke HTTPS-certificaten er zijn zodat je een keuze kunt maken tussen bijvoorbeeld gratis en betaalde certificaten.

Helaas omvat HTTPS iets meer dan alleen een certificaat installeren. Daarom lees je terug hoe je je website klaarstoomt voor HTTPS. Met details voor WordPress want daar werk ik zelf vaak mee. Lees hoe je de hoogste “A+”-rating haalt op de SSL-test.

Tenslotte lees je wat je moet doen als je website eenmaal op HTTPS draait. Bijvoorbeeld Google en anderen op de hoogte stellen.

Het is aardig wat informatie om tot je te nemen. Zoals je zult lezen is 2017 echt wel het jaar om je website naar HTTPS om te schakelen. Kleine WordPress-websites kunnen in principe binnen een paar uur omschakelen. Lees het artikel goed door en maak er een stappenplan voor jouw website van. Misschien wil je eerst wel een deel van je website omschakelen of een testomgeving bouwen.
Lees verder…

Links inkorten met YOURLS en je eigen merknaam

Verwijzingen naar webpagina’s (links) kunnen vrij lang zijn. Lange links zien er niet mooi uit en zijn ze foutgevoelig bij het overtypen. Links overtypen doe je bijvoorbeeld uit een papieren magazine of poster.

Als je wilt weten waar bezoekers op je website vandaan komen is het een goede gewoonte om de link te taggen met UTM-parameters. Een dergelijke lange link laat je vast liever niet zien, laat staan door bezoekers overtypen. En zo mis je weer of het plaatsen van een link in een magazine, whitepaper of poster effectief was.

In het begintijdperk van Twitter telden alle tekens van een link mee in het maximum van 140 tekens. Tools die links konden inkorten werden snel populair.

Lees verder…

creditcard

Automatisch aflossen op je creditcard

Omdat iDEAL alleen in Nederland werkt en ook PayPal niet de hele wereld bereikt kom je eigenlijk niet onder het gebruik van een creditcard uit. Ik gebruik ‘m vooral voor aankopen in het buitenland, cloudsoftware van grootmachten zoals Apple, Amazon en Google en adverteren op social media.

Bij ING Bank heb je voor minder dan twee tientjes (2016) een creditcard waarmee je tot €5.000 kunt uitgeven. Het nadeel van een creditcard is dat het een schuld is waar je een oogje op moet houden. Maar dat hoeft niet zo te zijn.

Lees verder…

Overleef je inbox in 60 minuten van Arjan Broere

Overleef je inbox in 60 minuten van Arjan Broere

In “Overleef je inbox in 60 minuten” licht Arjan Broere kort maar krachtig de zwakke plekken van e-mail toe en hoe jij daar het beste van kunt maken.

Arjan Broere geeft bij Meereffect trainingen in de productiviteitsmethode Getting Things Done van David Allen en komt dus dagelijks met de materie in aanraking.

E-mail is een handig communicatiemiddel maar loopt bij veel mensen de spuigaten uit. We ontvangen dagelijks veel e-mails en worden geacht daar steeds sneller op te reageren.

De gedachte achter Getting Things Done (GTD) is goed toepasbaar op het afhandelen van e-mails. Je leert snel beslissingen te nemen en orde op zaken te stellen waardoor je inbox overzichtelijk blijft. Eén of meer keer per dag leeg: inbox zero!

Lees verder…

Schaamteloos delegeren - Taco Oosterkamp

Schaamteloos delegeren van Taco Oosterkamp

In Schaamteloos delegeren drukt Taco Oosterkamp je met de neus op de feiten. Je doet te veel zelf. Het boek staat boordevol praktische tips die soepel delegeren door zowel werknemer en leidinggevende blokkeren.

Zoals ik eerder opmerkte toen ik mijn invulling aan de rol teamleider beschreef, rol je vaak in een leidinggevende positie. Er is niet echt een training om teamleider te worden dus je gaat gaandeweg op zoek naar informatie. Goed delegeren is typisch iets dat je over het hoofd kunt zien maar je enorm veel tijd bespaart. Werk dat je delegeert geeft je teamleden de mogelijkheid verder te groeien in hun ontwikkeling.

In de ondertitel – de belangrijkste geheimen voor groei door je team te professionaliseren – het voorwoord en het eerste hoofdstuk benoemt Taco de doelgroep van het boek als ondernemer, directeur en manager. Ik kan me goed vinden in de referentie van Bas Brekelmans in het boek: “Het maakt niet uit op welke positie je in jouw bedrijf zit, je kunt altijd een paar tips uit dit duidelijke boek gebruiken.”

Schaamteloos delegeren is een boek waar iedere professional iets aan heeft. Al is het maar om soepeler samen te werken door heldere afspraken te maken.

Het boek is vlot leesbaar maar kan in minder dan 200 pagina’s natuurlijk niet de diepte ingaan. Sommige onderwerpen stipt Taco enkel even aan. Je kunt op basis van de trefwoorden verder op onderzoek via internet.

Lees verder…

Google Cardboard V2 met hoofdband en NFC-chip

Google Cardboard: 3D-video kijken met je smartphone

De ontwikkelingen rondom 3D gaan heel erg snel. Met een moderne smartphone heb je de meest belangrijke techniek om jezelf onder te dompelen in 3D-werelden (virtual reality – VR) al in huis.

In dit artikel vertel ik kort over de ontwikkelingen van een normale foto via panorama naar 3D. Zo begrijp je wat je te wachten staat. Vervolgens vertel ik dat je met een moderne smartphone en een betaalbaar doosje karton – Google Cardboard – heel goed 3D kunt kijken. Tenslotte link ik naar video’s en apps zodat je snel aan de slag kunt.

Lees verder…

Ideament icon

Mindmaps maken met Ideament

Om overzicht te krijgen over een project, artikel, presentatie of training is een mindmap handig. In een mindmap staat één woord centraal, omringt door woorden die je naar wens met elkaar kunt verbinden. Smartphones en zeker tables zijn hier erg fijn voor. Je typt wat woorden, koppelt ze aan elkaar en als je je bedenkt over de groepering dan versleep je de boel weer. De woorden die je typt, zijn het gevolg van een brainstorm of bijvoorbeeld een online onderzoek.

In het geval van een artikel staat een (verkorte) titel centraal. Op het volgende niveau kom je uiteindelijk de tussenkopjes tegen. En een laag verder de kern van alinea’s. Sommige mensen bouwen zo’n structuur liever als een lijstje op waarbij ieder niveau een stukje inspringt – een outline.

Er zijn legio apps om een mindmap mee te maken, zoals bubbl.us en iThoughts. De gratis apps werken niet echt lekker, de betaalde apps zijn net te duur om even te proberen of het iets is.

Ideament is een app voor iOS (iPod, iPhone en iPad) en Windows om een mindmap te maken. En vice versa. Ik heb Ideament nu een tijdje gebruikt en deze app bevalt me eigenlijk wel! Een voordeel van Ideament is dat de app maar een paar euro kost. En met een druk op de knop zet je je mindmap om in een outline of vice versa.

Lees verder…
Notificaties met Gmail, IFTTT en Pushover square

Notificaties bij onmisbare e-mailberichten

Regelmatig je e-mail controleren kost veel tijd. Het leidt af van waar je mee bezig was. En omdat er altijd wel berichten zijn ben je bezig met onbenullige zaken die je gemakkelijker in één keer door afhandelt. Daarom adviseren de meeste productiviteitsexperts één of twee keer per dag je e-mail te controleren.

Maar het kán zijn dat er echt iets belangrijks langs komt natuurlijk. Daar wil je dan wél een notificatie op. Tot oktober 2015 had ik daar een handig tooltje voor die mijn inbox in de gaten hield. De meeste belangrijke e-mailberichten kun je vooraf definiëren:

  1. De afzender is voor jou een belangrijk persoon (je partner, een grote klant, je leidinggevende);
  2. Het bericht heeft een belangrijk trefwoord;
  3. Het bericht is verstuurd door iemand waar je binnen een uur een afspraak mee hebt.

De tool ving al deze berichten af en stuurde een notificatie maar is er helaas mee gestopt.

Door met IFTTT mijn Gmail-account te koppelen aan Pushover heb ik een prima alternatief samengesteld. Behalve voor e-mailberichten van mensen met wie ik binnen een uur een afspraak heb. Maar hoewel dat altijd een welkome aanvulling is geweest, kun je gemakkelijk uitleggen dat je die e-mail nog niet hebt gelezen.

Lees verder…