AquaCell

AquaCell: al je water ontkalken vanaf de bron

Kalkaanslag ontsiert en verstopt. Je ziet kalkaanslag terug op muur en de kraan en in het afvoerputje en de waterkoker. Ramen strepen, toiletpotten zijn bruin en er zit smurrie in de wand van de wasmachine.

De werking van de douche en het koffiezetapparaat gaan merkbaar achteruit door de verstopping. Niet fijn als je net een nieuwe keuken met Quooker hebt geplaatst of mooi sanitair in de badkamer.

Ook het witte schuimlaagje op je thee als je het water niet lang genoeg hebt gekookt is kalk.

Tegen de kalk hebben we verschillende middelen en filters in huis. Azijn en antikal voor muren en sanitair. Caustic soda voor het toilet. En per apparaat wel een filter en/of ontkalker.

Onze badkamerleverancier gaf de tip om de muren en douchedeur na gebruik met een trekker droog te maken om een witte sluier te voorkomen. Geen leuk klusje en een bron van irritatie als er toch nog iemand na je komt douchen.

Met de AquaCell waterontharder ontkalk je water zodra het je huis binnenkomt. En water is harder dan je denkt. Bij ons in Hilversum werd de waterhardheid na installatie met speciale druppels op 9 á 10 getest.

Lees verder

Foto’s uitwisselen via Dropbox

“Stuur je de foto’s even door?”. Deze vraag hoor je vaak na een uitje, feestje of officiële gelegenheid. En dan maar hopen dat de fotograaf van het doorsturen is want het is tijdrovend en voelt opdringerig om erachteraan te gaan.

Als je de foto’s wel binnenkrijgt, dan zijn ze vaak verkleind zodat ze bij alle ontvangers in de mailbox passen. Vragen om de orginele foto’s doe je dan alleen als het écht een mooie foto is.

Waar mensen vroeger kozen voor CD-ROM, DVD of USB voor het uitwisselen van foto’s kun je nu als bruid en bruidegom je foto’s van de Facebook-tijdslijn afschrapen. Dan heb je helaas niet álle foto’s, want niet iedereen gebruikt social media. Foto’s delen via WhatsApp is ook in zwang, helaas verkleint WhatsApp de foto’s ongevraagd met een factor vier waardoor de kwaliteit achteruit gaat.

Wat dacht je van een plek waar mensen zonder account foto’s en video’s kunnen uploaden? Waar de foto’s in oorspronkelijk formaat bewaard blijven? En van een optie om iedereen zelf foto’s te laten downloaden?

Dat kan met Dropbox.

Lees verder…

Crowdin

Applicaties en websites vertalen met Crowdin

Onderzoek Can’t Read, Won’t Buy van Common Sense Advisory liet zien dat het leeuwendeel van de gebruikers een sterke voorkeur heeft voor de moedertaal. Multinationals geven aan dat het vertalen en afstemmen op de lokale markt (localization) belangrijk is voor de verkoop van producten en diensten.

Vertalen kost veel tijd. Naast het vertalen zelf is het managen en integreren van de vertaalde teksten tijdrovend.

Vertaalplatform Crowdin vereenvoudigt dit proces voor apps, games, ondertiteling, documenten en websites. Ontwikkelaars hoeven enkel aan te geven welke teksten vertaald moeten worden. Vertalers vertalen in hun eigen tempo via de Crowdin webinterface. Managers houden zicht op de voortgang en lossen eventuele onduidelijkheden op.

Lees verder…
Domeinnaam

Heb jij al een eigen domeinnaam op internet?

Een domeinnaam is een unieke naam op internet die je kunt gebruiken voor een website en/of e-mail. Een eigen domeinnaam is zowel zakelijk als privé handig en kost maar zo’n €10 per jaar.

Mijn domeinnaam is “eenmanierom.nl”. Mijn website draait op https://www.eenmanierom.nl/ en ik kan zoveel e-mailadressen aanmaken die eindigen op “@eenmanierom.nl” als ik wil.

Zonder website besta je als bedrijf of instelling tegenwoordig niet. Het eerste wat mensen doen is jouw (bedrijfs)naam intypen in Google om meer over je te weten te komen. Met een eigen domeinnaam is de kans groot dat jouw website bovenaan de zoekresultaten komt te staan.

Met een website versterk je je geloofwaardigheid en haal je nieuwe opdrachten binnen. Daarnaast kun je ook op verwante termen gevonden worden door je kennis te delen. Zo vergroot je je vindbaarheid voor nieuwe opdrachten.

Particulieren (of gezinnen/families) profiteren vooral van een eigen domeinnaam door onafhankelijk van een internet- of e-mailprovider te blijven.

Lees verder…

Marketingboeken van Jos Burgers

Jos Burgers is een spreker/auteur op het gebied van marketing/klanttevredenheid. Tijdens seminars van DenkProducties heb ik hem een paar keer zien presenteren. Zijn verhalen zijn praktisch en aansprekend met humor gebracht.

Mocht je de kans hebben hem te zien spreken, zeker doen! Via de website van Jos Burgers kun je hem boeken en in zijn agenda kijken of er een open bijeenkomst is waar hij spreekt.

Op de gok dat zijn boeken net zo toegankelijk zijn geschreven heb ik zoveel mogelijk van zijn repertoire aangeschaft. En inderdaad, de boeken lezen als een trein en bevatten dezelfde humor en nuchterheid. Vrijwel allemaal (voormalig) bestsellers die je in een avond uitleest.

In dit artikel vat ik de gelezen boeken (heel) kort samen. Sommige voorbeelden en ideeën komen in meerdere boeken terug maar dat vond ik zelf niet storend.

Lees verder…

Meer klanten met affiliate marketing in 60 minuten

Meer klanten met affiliate-marketing

Affiliate-marketing is een vorm van internetmarketing waarbij bedrijven (adverteerders) partners (publishers) belonen met commissie bij de verkoop van producten of diensten. Publishers brengen de producten en diensten van adverteerders aan de man via bijvoorbeeld een blog, website, nieuwsbrief of social media-accounts.

Met affiliate-marketing adverteren adverteerders op voor klanten vertrouwde websites. De adverteerder lift mee op artikelen die een publisher al schrijft. De grotere zichtbaarheid van de adverteerder vergroot de kans dat klanten voor de adverteerder kiezen. Zo is het ook een win-win-sutatie: de adverteerder kan iets verkopen, de publisher verdient er wat aan en de klant heeft gevonden wat hij zocht. De klant betaalt dezelfde prijs – de commissie gaat van de winst van de adverteerder af.

In het boek “Meer klanten met affiliate marketing in 60 minuten” belicht auteur Jennifer Kok affiliate-marketing vanuit de optiek van zowel een publisher als adverteerder. Het boek maakt deel uit van de 60 minuten-serie waaraan Uitgeverij Haystack samenwerkt met Frankwatching.

Jennifer vertelt dat bedrijven na SEA en displaymarketing het meest aan affiliate-marketing uitgeven. Zij verwacht dat affiliate-marketing nog groter gaat worden. Haar boek helpt affiliate-marketing op de kaart te zetten.

Hoewel je soms wat onnodig jargon tegenkomt leest het boek makkelijk weg. Het boek behandelt de verschillende aspecten van affiliate-marketing zowel vanuit het perspectief van de adverteerder als de publisher in een keer door wat verwarrend kan zijn.

Lees verder…
https

Maak je website veilig en toekomstbestendig met HTTPS

HTTPS is belangrijk voor een veilige en toekomstbestendige website. In dit artikel leg ik met achtergrondinformatie uit waarom HTTPS belangrijk is. Om je website op HTTPS te draaien heb je een certificaat nodig. Ik leg uit welke HTTPS-certificaten er zijn zodat je een keuze kunt maken tussen bijvoorbeeld gratis en betaalde certificaten.

Helaas omvat HTTPS iets meer dan alleen een certificaat installeren. Daarom lees je terug hoe je je website klaarstoomt voor HTTPS. Met details voor WordPress want daar werk ik zelf vaak mee. Lees hoe je de hoogste “A+”-rating haalt op de SSL-test.

Tenslotte lees je wat je moet doen als je website eenmaal op HTTPS draait. Bijvoorbeeld Google en anderen op de hoogte stellen.

Het is aardig wat informatie om tot je te nemen. Zoals je zult lezen is 2017 echt wel het jaar om je website naar HTTPS om te schakelen. Kleine WordPress-websites kunnen in principe binnen een paar uur omschakelen. Lees het artikel goed door en maak er een stappenplan voor jouw website van. Misschien wil je eerst wel een deel van je website omschakelen of een testomgeving bouwen.

Lees verder…

Links inkorten met YOURLS en je eigen merknaam

Verwijzingen naar webpagina’s (links) kunnen vrij lang zijn. Lange links zien er niet mooi uit en zijn ze foutgevoelig bij het overtypen. Links overtypen doe je bijvoorbeeld uit een papieren magazine of poster.

Als je wilt weten waar bezoekers op je website vandaan komen is het een goede gewoonte om de link te taggen met UTM-parameters. Een dergelijke lange link laat je vast liever niet zien, laat staan door bezoekers overtypen. En zo mis je weer of het plaatsen van een link in een magazine, whitepaper of poster effectief was.

In het begintijdperk van Twitter telden alle tekens van een link mee in het maximum van 140 tekens. Tools die links konden inkorten werden snel populair.

Lees verder…
creditcard

Automatisch aflossen op je creditcard

Omdat iDEAL alleen in Nederland werkt en ook PayPal niet de hele wereld bereikt kom je eigenlijk niet onder het gebruik van een creditcard uit. Ik gebruik ‘m vooral voor aankopen in het buitenland, cloudsoftware van grootmachten zoals Apple, Amazon en Google en adverteren op social media.

Bij ING Bank heb je voor minder dan twee tientjes (2016) een creditcard waarmee je tot €5.000 kunt uitgeven. Het nadeel van een creditcard is dat het een schuld is waar je een oogje op moet houden. Maar dat hoeft niet zo te zijn.

Lees verder…