Albert Heijn Online

Albert Heijn Online: boodschappen tot aan de voordeur laten bezorgen

Albert Heijn Online is de bezorgservice van Albert Heijn. Je kunt bij Albert Heijn Online bestellen bij Albert Heijn, Etos én Gall & Gall. Via Albert Heijn Online kun je via Internet in één ruk bij al deze winkels online boodschappen bestellen.

Wij maken sinds juni 2006 naar tevredenheid gebruik van Albert Heijn Online (destijds Albert). Deze dienst is werkelijk goed uitgedacht! De gebruikersvriendelijkheid van de bestel website is erg goed. De gemaakte bezorgafspraak werd netjes nagekomen en als je dit artikel verder leest zul je zien dan aan vrijwel alles wel gedacht is.

Hieronder staat het bestelproces kort samengevat. Albert Heijn Online heeft ook een help functie waarin de details opgesomd staan.

Bestelproces van Albert Heijn Online

  1. Minimale bestelbedrag van €70
    Handig om van tevoren even bij stil te staan, anders bedenk je dit pas als je winkelwagen niet vol genoeg is… Het minimum bestelbedrag is exclusief statiegeld en bezorgkosten.
  2. Log in op de website
    De eerste keer moet je jezelf natuurlijk even inschrijven.
  3. Kies een bezorgmoment
    Albert Heijn Online kan meestal binnen 24 uur bezorgen en werkt voor de bezorging met tijdsblokken van 2 uur. Het gekozen bezorgmoment bepaalt ook de beschikbaarheid van artikelen, vandaar dat je deze eerst aangeeft. Het bezorgmoment bepaalt de bezorgkosten welke variëren van €3,95 tot €12,95. Met een AH Bezorgbundel koop je voor een vast maandbedrag een vast bezorgmoment af. Op Daldagen danwel Onbeperkt. Als je de Allerhandebox meebestelt betaal je geen bezorgkosten.
  4. Vul je winkelwagen
    De website helpt hier op diverse manieren. Zo kun je eerdere bestellingen oproepen en daaruit artikelen in de winkelwagen stoppen. Deze eerdere aankopen kunnen ook in de echte winkel gedaan zijn. Verder kun je zoeken op naam of op korte artikelnummers en helpen de foto’s van de artikelen je snel een keuze te maken. Met de app Appie kun je artikelen toevoegen aan je lijst. Scan de barcodes van artikelen met de camera van je iPhone, of spreek in via Siri (“Zet vier bananen op mijn lijst in Appie” of “Vink bananen van mijn lijstje af in Appie”).
  5. Bestel!
    Van de bestelling ontvang je een e-mailbericht met alle gekozen artikelen. Na het bestellen kun je alsnog je bestelling aanpassen tot een bepaalde tijd van tevoren. Zie de help op de website voor de exacte tijden hiervoor.
  6. De bezorging
    ‘s Ochtends kun je op de site zien hoe laat je de bezorger kunt verwachten. Deze indicatie houdt rekening met verkeersdrukte. Een half uur voordat de bezorger bij je op de stoep staat krijg je een sms-bericht. Bij de bezorging zijn artikelen gesplitst in koelkast, diepvries, kostbaar en overig. De zware artikelen zijn als eerste ingepakt. De bezorger bezorgt de boodschappen tot aan de voordeur – of op verzoek zelfs tot in de keuken.
    Voor de aflevering gebruikt Albert Heijn Online klapkratten waarvoor €4 statiegeld op de bon komt te staan en plastic tassen met €0,35 statiegeld. Lege flessen en kratten neemt de bezorger mee. Het statiegeld verrekent de bezorger direct.
    Afrekenen gaat via pin (de bezorger heeft een pinapparaat bij zich) maar na de eerste bestelling kun je Albert Heijn Online machtigen. De bezorgers stellen een machtiging erg op prijs want dan kunnen ze snel weer door!
  7. De klantenservice
    Als er iets mis is gegaan dan kun je terecht bij de klantenservice van Albert Heijn Online. Het telefoonnummer is 0800-BelAlbert (0800-23 525 23). Dit gratis telefoonnummer is doordeweeks van 08:00 tot 21:30 en zaterdag van 08:00-14:30u bereikbaar. Als er iets mis is met een artikel (niet ontvangen, bevroren, beschadigd, bedorven) dan kun je het artikel eenvoudig laten verrekenen met je volgende bestelling via het klachtenformulier.

Je kunt een Tip voor de bezorger achterlaten via Mijn profiel > Online bestellen > Tip voor de bezorger. Bijvoorbeeld dat de bel het niet doet. Of dat je je boodschappen graag tot in de keuken bezorgd wilt hebben.

Een quote van de website: “Zijn we iets vergeten? Of is een artikel niet in orde? Dan krijgt u gewoon uw geld terug, daar zijn we heel makkelijk in.” En dat klopt: Albert Heijn handelt dergelijke zaken netjes af en stuurt indien nodig/mogelijk een bezorger terug. Ook noemenswaardig: na een tijdje wordt de wachtmuziek onderbroken en biedt de klantenservice wegens drukte aan terug te bellen.

Albert Heijn track and trace

Acties van Albert Heijn

Artikelen kosten bij Albert Heijn Online hetzelfde als in de winkel (lokale uitzonderingen daargelaten). Daarbij houdt Albert Heijn Online goed rekening met de lopende acties bij Albert Heijn. Zelfs de wuppies die tijdens het WK werden uitgedeeld zaten keurig bij de boodschappen! En in rustige tijden zijn er acties voor gratis of goedkoper bezorgen.

Bonuskaart en airmiles bij Albert Heijn Online

Op de website kun je je Bonus- en Airmiles kaartnummer opslaan. Deze worden dan vanzelf meegenomen met de bestellingen.

Albert Heijn Online bezorgservice

Gratis thuisbezorging met de Allerhandebox

De Allerhandebox bevat ingrediënten voor gevarieerde maaltijden die je binnen 30 minuten op tafel zet.

De box bevat drie maaltijden en is elke week anders. Je bestelt ‘m voor twee of vier personen.

De Allerhandebox kent geen bezorgkosten! Bestel meteen je andere boodschappen mee.

Beperkingen van Albert Heijn Online

Albert Heijn Online werkt boven verwachting goed. Aandachtspunten zijn:

  • Albert Heijn Online biedt niet álle artikelen aan maar wel erg veel.
  • De bezorger neemt wel lege flessen mee en verrekent statiegeld. Voor het inleveren van batterijen moet je helaas langs een winkel.
  • Bestellingen moeten minimaal €70 bedragen.
  • Albert Heijn Onlinebezorgt helaas nog niet in heel Nederland. De huidige stand van zaken kun je nagaan door je postcode op de website in te vullen.

Albert Heijn Pickup Point

Je kunt je boodschappen ook bestellen via ah.en en dan zelf afhalen op een van de Albert Heijn Pick Up Points. Je hebt dan meer controle over het tijdstip. De boodschappen staan al voor je klaar en worden netjes in je auto gezet.

https://www.youtube.com/watch?v=2PDXOdnfybU

6 gedachten over “Albert Heijn Online: boodschappen tot aan de voordeur laten bezorgen

  1. Marco schreef:

    AH bezorgt helemaal niet meer tot in de keuken. De C maatregelen zijn overal vervallen behalve bij het bezorgen. Heel jammer, als rolstoelafhankelijke kan ik dus niets meer bestellen

  2. Wschut schreef:

    nu, op 23 juli 2022 heb ik het ook eens gevraagd, en kreeg toen het volgende wonderlijke antwoord op Twitter van AH:

    “Onze ervaring van de afgelopen periode is dat klanten zich comfortabel voelen bij het bezorgen van de boodschappen tot aan de deur en niet tot in de keuken. Om die reden blijven we dat doen, ook als je op 3 hoog in een appartementencomplex woont. ^Nienke”

    Volgens mij is het gewoon een ordinaire geldkwestie, want omdat de bezorger niet meer naar binnen hoeft kan diezelfde bezorger dus meer boodschappen bezorgen en hebben we de coronamaatregelen gebruikt, maar zeggen we dat de klant zich er comfortabel bij voelt, maar dat is hoe ik er tegenaan kijk

    • Patrick Mackaaij schreef:

      Ja, zo voelt het inderdaad wel. Ik kreeg terug dat als je als klant toch de boodschappen binnen wilt hebben je dat kunt aangeven met een bericht voor de bezorger via Mijn profiel > Online bestellen > Tip voor de bezorger: https://www.ah.nl/mijn/dashboard/bestellen Dus dan zou ik dat in jouw geval doen.

Geef een reactie

Je reactie verschijnt pas na goedkeuring. Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.